PSLAB LOGO

Elden Ring Review

Maidenless, Assemble!
Elden Ring

Ένα κρυπτικό cinematic trailer διάρκειας μόλις δυο λεπτών, με τις υπογραφές των Hidetaka Miyazaki και George R.R. Martin ήταν αρκετό για να ανάψει φωτιές στο ίντερνετ. Φωτιές που δεν έπαψαν να καίνε στιγμή από την ανακοίνωση ως την κυκλοφορία του Elden Ring. Όπως είπαμε και σε προηγούμενο άρθρο, φλόγες που καίνε πρόωρα δεν αποκλείεται να ‘κάψουν’ και το τελικό αποτέλεσμα.

Μήπως όμως, η πολύχρονη εμπειρία της From Software με την ‘εποχή της φωτιάς‘ απέτρεψε μια τέτοια κατάληξη?

The Lands Between

Elden Ring

Ίσως το μεγαλύτερο παράσημο που φοράει στο πέτο τού το Elden Ring να είναι ο ανοιχτός του κόσμος. Η From Software έχει αποδείξει στο παρελθόν πως μπορεί να δημιουργήσει υπέροχα συνδεδεμένους ημιανοιχτούς κόσμους. Η δημιουργία ενός πλήρως ανοιχτού προς εξερεύνηση κόσμου με τη γνωστή συνταγή του ιαπωνικού στούντιο, ήταν σίγουρα μια μεγάλη πρόκληση. Πρόκληση η οποία, θα μπορούσε κάλλιστα να αποδειχθεί πέραν των δυνατοτήτων της From Software και να στιγματίσει το τελικό αποτέλεσμα. Στην πραγματικότητα, η ομάδα του Miyazaki ανέλαβε ένα νέο εγχείρημα και το απέδωσε εξαιρετικά. Δίνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο νέα πνοή στα λεγόμενα ‘Soulsborne‘ μετά από έξι τίτλους.
Ο καλύτερος τρόπος να βιώσει κανείς το ταξίδι στα Lands Between είναι απλώς να χαθεί στον κόσμο του. Αυτή η εμπειρία απόλυτης ελευθερία που προσφέρει το Elden Ring είναι κάτι που σπανίως λειτουργεί σε τέτοιο βαθμό. Κάθε σπιθαμή του τεράστιου χάρτη κρύβει κάποιο μυστικό, κάποιον npc, κάποια μάχη ή κάποιο boss. Η μετακίνηση είναι ταχύτατη με τη βοήθεια του Torrent, του αλόγου που μπορείς να κάνεις summon σχεδόν ανά πάσα στιγμή. O Torrent προσφέρει και μια νέα εναλλακτική προσέγγιση στις μάχες, καθώς ο παίκτης μπορεί να επιλέξει να πολεμήσει και ως αναβάτης.

The Painted World of Marika

Elden Ring

Ουσιαστικά, ο κόσμος είναι ένα τεράστιο, παραδοσιακό From Software level, το οποίο εμπεριέχει πάρα πολλά μικρότερα παραδοσιακά From Software levels. Μια ακόμη βασική διαφορά στην κίνηση του παίκτη είναι η προσθήκη άλματος. Κάτι το οποίο μπορεί να είναι δεδομένο στο σύγχρονο gaming, όχι όμως και στο είδος. Μ’ αυτόν τον τρόπο επεκτείνεται η κάθετη εξερεύνηση και πολλαπλασιάζονται οι τρόποι προσέγγισης οποιουδήποτε encounter. Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να πλησιάσει το στόχο του με πιο ‘πλάγιους’ τρόπους. Το περιβάλλον από έχθρος γίνεται σύμμαχος, είτε χάρη στο jump είτε το crouch mechanic που κάνει την επανεμφάνισή του.

Όπως είναι φυσικό, ένας χάρτης τέτοιων διαστάσεων αποτελείται από δεκάδες διαφορετικά περιβάλλοντα, όλα βγαλμένα από τον καμβά της ομάδας του Miyazaki. Δεν είναι λίγες οι φορές, που σταμάτησα την εξερεύνηση για να απολαύσω τις εικόνες που συνάντησα στην οδύσσεια που είναι το Elden Ring. Από την ‘καμμένη γη‘ του Caelid ως την αιώνια πόλη του Nokron. Εξερευνώντας (σχεδόν) πάντα υπό το φως του Erdtree, οι εικόνες κόβουν την ανάσα παρά τις διαφορές τους.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το open world του Elden Ring στέκεται επάξια δίπλα στους καλύτερους κόσμους στην ιστορία του gaming.

Combat Mechanics

elden-ring

Δεν θα ήταν φυσικά, From Software τίτλος χωρίς βίαιο, απαιτητικό και πολυδιάστατο σύστημα μάχης. Το combat system του Elden Ring παίρνει στοιχεία σχεδόν απ’ όλους τους προηγούμενους τίτλους και προσθέτει νέα, δικά του. Κάθε animation έχει δουλευτεί σε τρομερή λεπτομέρεια κι αυτό είναι πασιφανές. Η ταχύτητα της μάχης έχει βρει τη χρυσή τομή μεταξύ των ταχύτερων Bloodborne και Sekiro και των πιο αργών και στρατηγικών Dark Souls. Τα jump attacks και guard counters προσθέτουν νέα στοιχεία στη γνωστή φόρμουλα και φροντίζουν να μην είναι κάθε μάχη ίδια.
Ένα από τα στοιχεία που ανέκαθεν ανέβαζαν το replayability των Souls games ήταν η ελευθερία και ποικιλία των ‘builds‘. Στο Elden Ring το στοιχείο αυτό βρίσκεται στο ζενίθ του, καθώς οι επιλογές και οι πιθανοί συνδυασμοί προσεγγίζουν το άπειρο. Μια πλειάδα όπλων, spells, incantations, τόξων, perfumes και πολλών άλλων δίνουν τη δυνατότητα στους παίκτες να πειραματίζονται σε αλεπάλληλα playthroughs.
Όταν προστίθενται στην εξίσωση και τα νέα ‘Ashes of War‘, τότε καταλαβαίνει κανείς πως η ομάδα της From Software πραγματικά ξεπέρασε τον εαυτό της. Τα ‘Ashes of War‘ είναι weapon abilities που ο παίκτης ανακαλύπτει εξερευνώντας τον κόσμο, τα οποία μπορεί να προσαρμόσει σε κάθε ‘μη θρυλικό’ όπλο της επιλογής του. Έτσι, ο καθένας μας μπορεί να φτιάξει τον πολεμιστή της αρεσκείας του, με απόλυτη μοναδικότητα, εξυπηρετώντας κάθε ξεχωριστό playstyle.

Spirits

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στο Elden Ring κάνουν την εμφάνισή τους και τα Spirits. Όπως ακριβώς και με τα Ashes of War, οι παίκτες μπορούν να ανακαλύψουν δεκάδες ‘πνεύματα’ σε κάθε άκρη του κόσμου. Τα πνεύματα αυτά μπορούν να γίνουν summon από τον παίκτη για βοήθεια σε κάποιο boss, ή σε κάποια περιοχή όπου οι υπεραριθμία των εχθρών μπορεί να αποβεί μοιραία.

Ενώ τέλος, δεν θα μπορούσε να λείπει από το game το παλιό κι αγαπημένο ‘jolly cooperation‘. Η κοινότητα του Elden Ring είναι τεράστια και πλήρως ενεργή, επομένως, η βοήθεια από άγνωστους ‘tarnished‘ μέσω του online multiplayer δεν είναι ποτέ μακριά. Όταν, αναπόφευκτα, βαρεθείτε να ακούτε κάποιον να σας λέει πως ‘δεν έχει γνωρίσει ποτέ την ήττα‘, ένα χρυσό summon sign ίσως λύσει τα προβλήματά σας.
Ίσως και όχι.

Shardbearers and Demigods

Το ‘αλατοπίπερο’ των παιχνιδιών της From Software ήταν πάντοτε τα boss fights. Την τελευταία δεκαετία, το ιαπωνικό στούντιο έχει δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό ρόστερ με απίθανα bosses που έχουν χαραχτεί στην μνήμη μας. Όπως ήταν αναμενόμενο, η παράδοση αυτή συνεχίζεται και εξελίσσεται και στο Elden Ring. Όντας το πρώτο αμιγώς open world game της ‘σειράς’, είναι λογικό να εντοπίσουμε κάποιες αλλαγές σε όσα γνωρίζαμε. Παίρνοντας μια ‘σελίδα’ από το ‘βιβλίο’ του Dark Souls 2, το Elden Ring προσφέρει έναν τεράστιο αριθμό boss fights. Από main story boss fights, ως dungeon bosses και random encounters, ο χάρτης βρίθει επικών αναμετρήσεων.
Ώστοσο, όταν ο αριθμός τους εκτοξεύεται σε τέτοιο βαθμό, είναι επόμενο να προκύψουν επαναλήψεις και reskins. Εδώ εντοπίζεται το μοναδικό μου πρόβλημα με το τελευταίο έπος της From Software. Δυστυχώς, η πληθώρα αχρείαστων boss fights δίνει μια αίσθηση ρουτίνας κι απογοήτευσης στο αντίκρισμα του γνωστού fog gate. Ασφαλώς, όταν λέμε επαναλήψεις, δεν μιλάμε για μια copy paste προσέγγιση, καθώς οι developers μπήκαν στον κόπο να δημιουργήσουν παραλλαγές των περισσότερων bosses. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως χάνεται σε ένα βαθμό η μοναδικότητα και ο χαρακτήρας των εχθρών που περιμένουμε με ανυπομονησία να συναντήσουμε.
Αντιθέτως, οφείλω να επαινέσω τη βελτίωση του μέσου όρου ποιότητας σε σχέση με παρελθόντες τίτλους. Παρά τα όσα αναγράφονται παραπάνω, δεν υπάρχουν boss fights που να ρίχνουν το επίπεδο στα βάθη που έχουμε συναντήσει στο παρελθόν.
Αντίστοιχα, όταν ο σχεδιασμός του game είναι στα καλύτερά του, αγγίζει νέα ύψη, ιδιαίτερα στον οπτικό τομέα. Το Elden Ring, διαθέτει αναμφίβολα κάποια από τα πιο εντυπωσιακά boss fights στην ιστορία του gaming, που δεν θα ξεχαστούν σύντομα.

Δυσκολία και προσβασιμότητα


Φυσικά, το αναγνωριστικό στοιχείο που έκανε τα ‘Soulsborne‘ αυτό που είναι στις μέρες μας, είναι η δυσκολία τους. Ο παράγοντας της δυσκολίας στο Elden Ring δεν είναι απλός, ούτε γραμμικός. Το Elden Ring είναι όσο δύσκολο αποφασίσει ο παίκτης να γίνει. Τα εργαλεία που έχεις στη διάθεσή σου είναι άπειρα και είναι στο χέρι σου να ανακαλύψεις τι δουλεύει σε κάθε περίπτωση. Ακόμη και τα πιο δύσκολα boss fights έχουν τις αδυναμίες τους. Ο κάθε παίκτης μπορεί να παίξει το παιχνίδι με τον τρόπο της επιλογής του και να διαμορφώσει την εμπειρία του αντιστοίχως. Υπάρχουν τρόποι να κάνεις το παιχνίδι πραγματικό challenge για τους πιο πεπειραμένους, αλλά και κάτι παραπάνω από βατό για νεότερους παίκτες. Η ευελίξια του τίτλου είναι πρωτοφανής και δίνει οριστικά τέλος στο debate περί easy mode σε From Software τίτλους.

Ο χάρτης διακρίνεται από μια πληθώρα graces (τα γνωστά bonfires) και stakes of marika. Τα αγαλματίδια αυτά, που απεικονίζουν την Queen Marika, λειτουργούν ως checkpoints κοντά στα boss fights. Επομένως, έχει εξαλειφθεί ο πόνος της επιστροφής στο χώρο του boss μετά από κάθε αποτυχημένη προσπάθεια. Κάτι που, κατά τη γνώμη μου, αποτελεί την μεγαλύτερη quality of life βελτίωση που είχαν ανάγκη οι τίτλοι της σειράς. Πολλοί βετεράνοι της σειράς υποστηρίζουν πως η ‘τιμωρία’ αυτή ήταν μέρος της ‘Dark Souls εμπειρίας‘, αλλά στην πραγματικότητα αποθάρρυνε πολύ κόσμο από το να προσπαθήσει να ξεπεράσει τα εμπόδια στο δρόμο του. Με τον τρόπο αυτό ο παίκτης γλυτώνει πολύ ‘νεκρό χρόνο’ από την εμπειρία του και μπορεί να εστιάσει στο πραγματικά διασκεδαστικό κομμάτι.

Verdict

elden-ring-story-trailer

Το Elden Ring ανήκει σε μια σπάνια κατηγορία τίτλων που όχι απλώς ανταποκρίνονται στο αστρονομικό hype γύρω από την κυκλοφορία τους, αλλά το ξεπερνάνε κιόλας. Η From Software έχει πραγματικά υπερβάλλει εαυτό με το τελευταίο της έργο, αγγίζοντας την τελειότητα. Βέβαια, κατά τη γνώμη του γράφοντος, υπάρχουν λεπτομέρειες που επιδέχονται βελτίωσης, κυρίως στο κομμάτι της διαχείρισης του ανοικτού κόσμου. Ωστόσο, είναι φυσικό να μην είναι τα πάντα τέλεια και θεωρώ πως αν η αγαπητή From Software επιχειρήσει στο μέλλον να δημιουργήσει ένα νέο open world game η εξέλιξη θα είναι εμφανής.
Στις 140+ ώρες μου με το Elden Ring το ενδιαφέρον μου έμεινε σταθερό κι αμείωτο. Το ταξίδι ήταν διαφορετικό από τα προηγούμενα, αλλά εξίσου υπέροχο. Αν όχι περισσότερο. Μπορεί να διατηρώ ακόμη ένα soft spot στην καρδιά μου για τα στενά της Yharnam, αλλά το Elden Ring είναι μια υπέροχη εμπειρία που είναι must για κάθε gamer.
Για πρώτη φορά, μπορώ να προτείνω τίτλο της From Software ανεπιφύλακτα σε οποιονδήποτε, ανεξαρτήτως ελεύθερου χρόνου, ‘ικανοτήτων’ και background. Το Elden Ring είναι τόσο προσιτό, χωρίς να χάνει τη brutal ταυτότητα που έκανε τη From Software τον κολοσσό που είναι σήμερα.

Από Φεβρουάριο GOTY? Up to you, Santa Monica!

  • Βαθμολογία: 9/10
  • Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 5
  • Δημιουργός: From Software
  • Εκδότης: Bandai Namco
  • Διανομέας: Bandai Namco
  • Διαθέσιμο σε: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One και Microsoft Windows.
  • Ημερομηνία κυκλοφορίας: 25/02/2022
Facebook
Twitter
error: Naughty! No copying!!