Kena: Bridge of Spirits Review

Back to the (very promising) Future!
Kena: Bridge of Spirits

Το PlayStation 4 έμεινε στην ιστορία ως μια από τις πιο επιτυχημένες home consoles που έχουν κυκλοφορήσει. Ο σημαντικότερος, ίσως, παράγοντας της επιτυχίας αυτής, ήταν η πλούσια βιβλιοθήκη του. Με ένα τεράστιο ρόστερ από, αποκλειστικούς και μη, τίτλους, η κονσόλα της Sony έχει να προσφέρει κάτι για κάθε τύπο gamer. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια στροφή προς πιο ώριμες εμπειρίες που θίγουν ‘πραγματικά’ θέματα και ‘δύσπεπτα΄ ζητήματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκύψει ένα κενό σε πιο ανάλαφρες εμπειρίες αντίστοιχης ποιότητας με τους κολοσσούς της Sony. Γεγονός το οποίο δεν πέρασε απαρατήρητο από τους φίλους του PlayStation που ζήτησαν κάποιου είδους επιστροφή στις ΄ρίζες’, ουκ ολίγες φορές.
Η απάντηση σε όσους αναζητούσαν μια εμπειρία που θα τους γυρίσει σε παλαιότερες και απλούστερες εποχές, έρχεται από ένα, άγνωστο για το ευρύ κοινό στούντιο, ονόματι Ember Lab. Το όνομα αυτής, Kena: Bridge of Spirits.

kena-bridge-of-spirits

The Good

Η ομορφιά του κόσμου του Kena: Bridge of Spirits σε συνεπαίρνει από τα πρώτα κιόλας λεπτά του playthrough. Το παραμυθένιο χωριό που δημιούργησε η ομάδα του Ember Lab, τραβάει τα βλέμματα με την υπέροχη παλέτα χρωμάτων του. Τα πράσινα δέντρα και τα γαλάζια ποτάμια έρχονται σε ένα όμορφο κοντράστ με τις κόκκινες και μαύρες αποχρώσεις του corruption που έχει εισβάλλει στον κόσμο.
Το παιχνίδι τρέχει σταθερά στα 60 fps, ενώ στις 20+ ώρες που πέρασα με το Kena δεν παρατήρησα κανένα frame drop. Κάτι τέτοιο ωστόσο, δεν ισχύει για τα pre-rendered cutscenes τα οποία είναι κλειδωμένα στα 24 fps. Αρχικά, η επιλογή αυτή με παραξένεψε και με ξένισε, καθώς το μάτι μου είχε συνηθίσει στα 60 fps του gameplay. Η απόφαση αυτή, πιθανότατα βασίζεται στο animating background της ομάδας του Ember Lab. Οι περισσότερες animated ταινίες τρέχουν στα 24 fps κάτι το οποίο μεταφέρεται όμορφα στα cutscenes του τίτλου μόλις το συνηθίσει ο παίκτης.

Το gameplay χωρίζεται σε εξερεύνηση, μάχες και ελαφρά στοιχεία platforming και puzzle solving. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι τόσο ζωντανός και χαρισματικός που καθιστά κάθε δευτερόλεπτο εξερεύνησής του απολαυστικό. Η Kena χρησιμοποιεί τα όπλα της για να φτάσει σε κρυφά σημεία και να ανοίξει νέες περιοχές με δημιουργικούς τρόπους. Είναι εμφανής η έμπνευση που έχει αντλήσει η ομάδα από το έργο της Nintendo στο The Legend of Zelda. Άλλωστε, η μεγαλύτερη δουλειά με την οποία είχε καταπιαστεί η ομάδα του Ember Lab στο παρελθόν, ήταν μια ταινία μικρού μήκους βασισμένη στο Majora’s Mask.

Το combat system συμβάλλει στην ισορροπία που διατηρεί το Kena μεταξύ ‘παιδικού’ και ‘ώριμου’. Μπορεί η επιρροή που είχε το έργο της From Software στο Kena να μην είναι αντίστοιχα αισθητή, αλλά είναι εκεί. Το Kena προσφέρει 16 (!) boss fights σε ένα playthrough που διαρκεί περίπου δέκα ώρες και διατηρεί έναν υψηλότατο, ποιοτικά, μέσο όρο. Εκ πρώτης όψης, δεν θα περίμενε κανείς ιδιαίτερο challenge από το Kena, αλλά το παιχνίδι θα σας πιάσει απροετοίμαστους. Οι μάχες ξεκινάνε σχετικά μονότονα, αλλά σταδιακά με τα νέα ‘παιχνίδια‘ που προστίθενται στο οπλοστάσιο της Kena, γίνονται εξαιρετικές. Μ’ αυτόν τον τρόπο, το παιχνίδι κάνει πολύ καλή δουλειά στο να διδάξει τα mechanics της μάχης, χωρίς να ‘βομβαρδίζει’ τον παίκτη με πληροφορίες.

Ενώ τέλος, η μουσική επένδυση του τίτλου είναι πάρα πολύ καλή, ταιριάζει απόλυτα με κάθε στιγμή του τίτλου και βοηθάει τη συνολική εμπειρία να ανέβει επίπεδο.

The Bad

Kena

Δεν είναι πολλά αυτά τα οποία μπορεί κανείς να ψέξει στο Kena.

Κάτι το οποίο υποβαθμίζει σε έναν κάποιο βαθμό την αξία της εξερεύνησης είναι τα rewards τα οποία προσφέρει ο τίτλος. Στον κόσμο του Kena, ο παίκτης λύνει παζλ, ξεκλειδώνει challenge battles, μαζεύει Rots κ.α.
Το πρόβλημα έγκειται στο currency του παιχνιδιού, το οποίο είναι ως επί το πλείστον η βασική ανταμοιβή για την ολοκλήρωση των παραπάνω. Ο παίκτης μπορεί να ξοδέψει τα ‘χρήματα’ του αποκλειστικά σε cosmetics για τους μικρούς φίλους της Kena, με την μορφή καπέλων. Τα καπέλα αυτά σίγουρα είναι διασκεδαστικά και δίνουν ένα έξτρα charm στη στρατιά των Rot που σε ακολουθούν σε όλο το παιχνίδι. Είναι όμως αρκετά?
Από ένα σημείο και έπειτα αποδεικνύεται πως δεν είναι και αφήνουν μια αίσθηση απογοήτευσης μετά από κάθε chest.

H ιστορία και οι χαρακτήρες είναι ένα άλλο σημείο στο οποίο το Kena υστερεί. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως το υλικό που προσφέρει το game είναι κακό βέβαια. Δεν είναι όμως, σε καμία περίπτωση ο κινητήριος μοχλός πίσω από την επιτυχία του game. Οι χαρακτήρες (και κυρίως η πρωταγωνίστρια, Kena) δεν έχουν όσο character development θα θέλαμε πίσω από το επιφανειακό charm που διέπει όλο το game.

The Ugly

Kena: Bridge Of Spirits

Μετά το πέρας του πρώτου μου playthrough, ένιωθα πως δεν έχω τελειώσει ακόμα με τον κόσμο του Kena. Έτσι, επέλεξα να συλλέξω τα trophies για να φτάσω στο Platinum. Μ’ αυτόν τον τρόπο αναγκάστηκα να εμβαθύνω σε κάθε λεπτομέρεια του game, ανακαλύπτοντας έτσι, διάφορες ατέλειες οι οποίες δε γίνονται αντιληπτές σε ένα απλό normal playthrough.
Το πιο απαιτητικό trophy αφορά την ολοκλήρωση του game στο Master Spirit Guide level. Το υψηλότερο, δηλαδή, επίπεδο δυσκολίας.
Συνολικά, η εμπειρία μου ήταν θετική και αρκετά απαιτητική. Ήταν όμως ξεκάθαρο πως η ομάδα δε διαθέτει ακόμα την εμπειρία για να πετύχει ένα άψογο challenge για αυτούς που το αναζητούν.
Οι developers, άθελά τους, πήραν κάθε συστατικό από τη συνταγή με τα προβλήματα του Dark Souls II και το έριξαν στο παιχνίδι.

Προβληματική κάμερα? Check!
Θέματα στα input και στο lock-on system? Yep!
Αχρείαστα mobs σε σχεδόν κάθε boss fight? Bingo!

The Verdict

Εν τέλει, η ζυγαριά γέρνει αισθητά προς την θετική πλευρά. Το Kena: Bridge of Spirits δεν είναι ένα άψογο game. Πόσα πραγματικά άψογα games παίζουμε όμως κάθε χρόνο? Ίσως και κανένα.

Είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς πως πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια της ομάδας του Ember Lab σε video game.

Οι developers έχουν διάφορα να μάθουν και να βελτιώσουν σε ένα ενδεχόμενο sequel ή κάποια νέα δουλειά που περιμένω, φυσικά, με ανυπομονησία.

Στην τιμή των 30-40 ευρώ που κυκλοφορεί το Kena, αξίζει και με το παραπάνω τη στήριξή σας. Ειδικά αν ψάχνετε έναν τίτλο που θα σας γυρίσει στα παιδικά σας χρόνια, με σύγχρονα όμως δεδομένα.

  • Βαθμολογία: 7/10
  • Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 5
  • Δημιουργός: Ember Lab
  • Εκδότης: Ember Lab
  • Διανομέας: Ember Lab
  • Διαθέσιμο σε: PlayStation 4, PlayStation 5 & Microsoft Windows
  • Ημερομηνία κυκλοφορίας: 21 Σεπτεμβρίου 2021

Facebook
Twitter
error: Naughty! No copying!!